Account executive

Ukratko, klijent te pozove da ti prenese zadatak za tvoje kreativne kolege u reklamnoj agenciji. Ti odslušaš, pa preneseš zadatak kreativcima. Kreativci otkimaju glavom i naprave po svome. Ti dobiješ tri sijede vlasi i dođeš s tim klijentu, glas ti malo drhti. Klijent se ionako u međuvremenu predomislio ili potpuno zaboravio što ti je rekao i sviđa mu se kreativa. I još jedan uspješan dan na bojišnici iza tebe. Sad još da rješiš da je sve u okviru budžeta i u zadanim rokovima, i zakon, razvaljuješ. Samo tako nastavi i ubrzo ćeš postati...

Senior account executive

Časnik te neustrašive skupine najčvršćih, koji su na zubu i kreativcima i klijentima. Ako posjeduješ strateški um, znanje i diplomatske vještine, i pravilno vodiš svoje vojnike kroz džunglu izmjena informacija, rokova, sastanaka, budžeta i prijedloga, voljet će te sve uključene strane. Uspjeh kampanje uvelike ovisi o tebi ali odličje te ipak ne čeka, bez brige. Samo dobra karijera.

Conception writer

U tržišnoj komunikaciji mnogo je onih koji misle da stvar počinje od njih: ipak, sve počinje od koncepta. Ne pomažu ni lova ni ljubav, ako nemaš koncepta od kojeg bi počeo, nemaš ništa. Zato ti stvaraš koncepte kao bazu za svu daljnju kreativnu komunikaciju, daješ okvire ideje, a krase te kreativan um, široko opće znanje, i jasno: tržišna mudrost. Kao takvoj osobi, jasno ti je da je dobar, utemeljen, kreativan i učinkovit koncept za tržišnu komunikaciju donekle magičan: mogu ga kreirati samo rijetki, ali prepoznaju ga baš svi. U većini slučajeva, ne treba ti reklamna agencija, već ti njoj - možeš se baviti i detaljima a i ne moraš, jer za detalje je copywriter majstor.

Controller

Kaže se, tko je pri kasi, taj je gazda. Otuda i ime dostojno holivudskog spektakla: Kontroler. Imaš centralnu funkciju financijske kontrole, što znači da se baviš plaćama, dnevnicama i svim računima. Kontroler govori privilegiranim jezikom, jer kad krene govoriti o ufama, ifama i dnevnom gotovinskom prometu, većina se okreće na peti i uz potpuno nerazumijevanje problematike posramljeno nestaje. Ukratko, lova okreće svijet, a ti okrećeš lovu, pa ti vidi. Kontrolerima kuckaju na vrata svakodnevno, umilno se smješkajući i tražeći povrat tog-i-tog troška, ili kao nehajno pitaju kad će božićnica i hoće li. Svakome si broj 1 čim vidi brojkice na svom računu.

Copywriter

Ako voliš smišljati i pisati, i možeš zavesti komada jednim jedinim SMS-om - i isto tako raskinuti a da te ne ubije nego te još jače voli - tebi je namijenjen svjetao put copywritinga. Sipaš atraktivne naslove, pamtljive slogane, pišeš urnebesne reklamne scenarije, i smišljaš sve moguće načine kako nekog zabaviti ili mu izmamiti suzicu ganuća, ukratko - prodati. Možeš to raditi i s rive i s balkona, a ako dođeš u reklamnu agenciju, tu će te po svoj prilici posjesti kraj nekog grafičkog dizajnera, koji će se vrlo brzo pokazati dobrim društvom za stvaranje mrak ideja i partijanje poslije radnog vremena.

Media buyer

Kad media planner isplanira, media buyer kupuje - sekunde na telki, prostor u magazinima, na netu...ukratko, visiš na telefonu blebećeš, poznaješ svakog iz svijeta medija, pregovaraš, daješ popuste, nešto kao kumica na placu, samo sjediš na toplom i jedeš manje zdravo - uglavnom kanapeiće, čips i vino na čaše, jer dobivaš pozivnice za sve živo. Što više medijskog prostora zakupiš, to bolje za tvoje klijente i tvoju karijeru, ali na tvom mjestu, ne bismo se tim postignućima previše okolo hvalili, jer dobro je poznato kako ljudi jednostavno obožavaju reklamne blokove od po četvrt sata usred filma.

Media planner

Je li reklami za kinder-jaja mjesto u pol trilera u jedan ujutro? Dok surfaš po oglasima u potrazi za svojim autom iz snova, treba li te daviti s nekakvim bannerom za deterdžent? Dobar media planner neće otkriti previše na prvom dejtu jer zna da je pokrivenost najvažnija, neće te upoznati sa svojim starcima na drugom dejtu jer zna da je tajming sve, a za sto kuna ćeš se provesti kao nikad u životu jer dobar media planner izvuče najviše iz love kojom raspolaže. Ukratko, media planner zna točno gdje, kako i kada privući potencijalnog kupca, a da ovaj ni ne zna što ga je snašlo.

Advertising Director

Kao direktor oglašavanja u tvrtki, realiziraš strategiju direktora marketinga. Zajedno s njom ili njim odabireš oglašivačku agenciju, a kad odabereš, frendovski si s njima jer tako se ugodnije i prvenstveno uspješnije obavlja posao, a itekako dobro znaš da su tržišne komunikacije rezultat najrazličitijih aktivnosti najrazličitijih individua koje međusobno moraju dobro funkcionirati. Brineš o oglašivačkom budžetu i efektu uloženog budžeta, a u vrijeme trajanja oglašivačke kampanje, na vratu si odjelu produkcije da checkiraš je li se kampanja odvija kako treba.

Brand Manager

Brandovi su svugdje oko nas, otkad ih se kao ne voli, još ih je više, a oni poznatiji, prodaju se više i skuplje. Možeš li stvoriti robnu marku od jaja? Od celera? Od svoje susjede koja traži klijente za čišćenje stanova? Za pravog brand managera ništa nije nemoguće, a sve je izazov. Kao brand manager, znaš da je uspješnoj marki potreban jedinstveni i neponovljivi imidž, da joj treba pamtljivo i efektno ime, privlačan dizajn i ambalaža, specifične osobine i wow tržišna komunikacija. Uz to, jasno, znaš dati i cijenu proizvodu, i pobrinuti se da ga se ima za kupiti na svim pravim mjestima. I kad vidiš da netko u shoppingu posegne za tvojim brandom, preplave te čudne emocije koje su uobičajene na rodiljnim odjelima.

Customer relationship manager

Ovo je vjerojatno naj-kul profesija, iz jednostavnog razloga što CR Manager nema stres u svom vokabularu. Indijski jogiji proučavaju literaturu kako mu to samo uspijeva, a njegova živčana vlakna koriste se u industriji free-climbing užadi: možeš ga poslati na reklamacije u HEP i da objavi tvojoj mami da ne želiš na pravo ni na medicinu, nego se baviti tržišnim komunikacijama. Ako misliš da imaš to u sebi, onda te čekaju odnosi s kupcima, razvoj usluga call-centra, edukacija zaposlenika, programi lojalnosti i sve ostalo što kupac očekuje i želi, ali nikad jasno nije zadovoljan - zato si ti tu da od namrgođenog lica stvoriš nasmiješeno i ono koje te uvijek rado iznova vidi.

Menadžer sajmovima i eventima

Znaš okupiti prave ljude na pravom mjestu u pravo vrijeme. Znaš organizirati najluđi party a ljudi te sami zovu da ih pozoveš na taj party. Spajaš nespojive i udružuješ nepoznate - pritom znaš nabaviti cugu po najboljoj cijeni i još sve to oglasiti svuda po gradu, zemlji i Zemlji. Jasno ti je da se poslovno koristan sajam, kao i nezaboravan event, sastoje od detaljnog planiranja i besprijekorne organizacije. Zašto su sajmovi i eventi važni u tržišnoj komunikaciji? Pa, svi mi volimo iskustvo prije svega, a ti komuniciraš upravo pružanjem vrijednih iskustava. Toliko ideja za zabavu i biznis posvuda, a menadžer sajmovima i eventima zna kako ih ubrati, probrati i sabrati na jednom mjestu.

PR –assistant

Bilo bi lijepo kad bi svaka osoba koja se pojavljuje u javnosti bila lucidna, inteligentna, pismena i poštena- no, srećom po PR asistenta, daleko od toga. Kao asistent u odnosima s javnošću (PR - public relations) sastavljaš govore i priopćenja za javnost, vodiš poslovnu koreposdenciju, pratiš odvijanje projekata na dnevnoj bazi, organiziraš press-konferencije i, ukratko i općenito, održavaš pozitivan imidž tvrtke u javnosti. Ono što je kozmetika za lice, ti si za informacije, pa kad nam napišeš o minornom kvaru nuklearke u Mađarskoj, znamo da nam je čas dohvatit par konzervi i trk u podrum.